Корекційна робота з фонематичних процесів

Вади звукової вимови у комплексі з недорозвитком фонематичних процесів і функцій - найпоширеніші в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Виправлення їх полягає в постановці та автоматизації звуків, одночасному розвитку операцій слухової уваги та пам'яті, формуванні фонетичного сприймання, аналізу та синтезу, фонематичних уявлень, оскільки без повноцінного сприймання фонем, їх чіткого розрізнення неможливе правильне вимовляння, що призводить до гальмування розвитку мовлення в цілому.
Фонематичне сприймання - це процес впізнавання та розрізнення звуків мовлення. Завдяки сприйманню звукової відмінності слова диференціюються за значенням, однак при цьому вони не поділяються на складові частини і процес ви членування окремих звуків не відбувається (Є.Соботович, О.Гопіченко та ін.). Робота з розвитку фонематичного сприймання передбачає формування слухової уваги, пам'яті; спроможності виконувати дії за мовленнєвими інструкціями; уміння розрізняти слова - пароніми, наслідувати мовні звуки, виділяти окремий звук серед інших, наслідувати склади з певними звуками, виділяти склади із заданим звуком серед інших з опорою на слухове сприймання.
Фонематичне уявлення - здатність сприймати кожний мовленнєвий звук у різних варіантах його звучання, що дає змогу правильно використовувати звуки для розрізнення слів. Мета роботи з розвитку фонематичного уявлення полягає в тому, щоб навчити дитину виділяти спільний звук у запропонованих словах, на ігровому матеріалі тощо з опорою на слуховимовляння.
Фонематичний синтез - розумова операція, завдяки якій окремі звуки мовлення з'єднуються у слова. Мета цього етапу роботи - вчити дітей складати слова з поданих звуків (букв).
Кiлькiсть переглядiв: 438