Обрання закладу дошкільної освіти для дитини з особливими освітніми потребами
(рекомендації для батьків)

  • Не приймайте рішення про дошкільний заклад для дитини з особливими освітніми потребами з огляду лише на близькість до місця проживання.
  • Не орієнтуйтеся під час обрання дошкільного закладу для дитини винятково на громадську думку чи поради знайомих.
  • Керуйтеся рекомендаціями, що містить висновок ІРЦ, під час обрання дошкільного закладу для дитини з особливими освітніми потребами, навіть якщо вони не цілком збігаються з вашим баченням.

Зауважте, що фахівці ІРЦ здійснюють психолого-медико-педагогічне вивчення дитини, встановлюють її можливості, виявляють труднощі, потреби, визначають рівень психофізичного розвитку, вивчають готовність дошкільних закладів до впровадження інклюзивної освіти та співпраці тощо. І саме на підставі одержаних результатів ІРЦ рекомендує:

  • заклад, який найбільшою мірою зможе забезпечити комплексний супровід дитини;
  • програму, що відповідає потребам, можливостям дитини, рівню її розвитку й досвіду;
  • види та обсяг корекційно-розвивальних занять, а також спеціалістів, які будуть їх проводити в умовах інклюзивного дошкільного закладу тощо.

*Звертайте увагу на чинники, що свідчать про вдало організовану роботу з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема:

сформована група фахівців, яка забезпечуватиме індивідуальний супровід дитини:

  • вчитель-дефектолог відповідної до нозології дитини галузі;
  • учитель-логопед;
  • практичний психолог;
  • асистент вихователя;
  • соціальний педагог;

методична та психологічна готовність педагогів до роботи в інклюзивних групах;

матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення для конкретного виду порушення, зокрема:

  • необхідне обладнання;
  • навчальна література;
  • додаткові пристосування оснащення;
  • архітектурна доступність приміщень за потреби тощо;
  • позитивна налаштованість колективу дошкільного закладу та батьків дітей з типовим розвитком;
  • наповнюваність в інклюзивних групах не більше 15 дітей.

*Пам’ятайте, що висновки ІРЦ носять рекомендаційний характер, проте саме вони мають бути для вас головним аргументом під час обрання дошкільного закладу для дитини з особливими освітніми потребами.

Кожна людина незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального напруження має право на отримання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей.Цей принцип відбитий у низці міжнародних документів, покладений в основу організації інклюзивного навчання дітей з особливими потребами, яке впроваджується з метою реалізації їхнього права вибору навчального закладу та форми навчання за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов.

Конвенція ООН про права дитини як документ міжнародного рівня автоматично висуває вимоги до кожної держави щодо приведення національного законодавства у відповідності із цією «всесвітньої Конституцією прав дитини.» Наша держава на цьому шляху робить свої прогресивні кроки. За останні роки набуває інтенсивного розвитку державна підтримка дітей з особливостями психофізичного розвитку сприяння втіленню прогресивних ідей у практику.

Однією із форм навчання дітей з особливими освітніми потребами є нова, але визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма освіти, яка забезпечує безумовне право кожної дитини навчатися в загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов. В Україні модель інклюзивної освіти почала набувати значення переважно за ініціативи громадських організацій.

Кiлькiсть переглядiв: 356