Діти з особливими освітніми потребами в умовах карантину
(консультація для батьків)

  • Дітям з ООП в період карантину складно, вони відчувають тривогу і паніку. Їх безпечний режим дня зруйнувався. Батьки розуміють, що самоізоляція важлива для зменшення ризику інфікування, бо в них є доросла частина – свідомість.
  • Дітям незрозумілі терміни «коронавірус», «інфікування», «самоізоляція». Вони не усвідомлюють всі процеси, бо реагують підсвідомо і їх безпечне середовище перетворюється на небезпечне.
  • Батькам треба заспокоїти дітей, підтримати і створити умови, які допоможуть адаптуватися до нового режиму.

Декілька порад як зробити їх життя безпечним

Створіть режим дня, який має схожі елементи попереднього режиму. Режим дня можна намалювати разом із дитиною, зліпити, приклеїти певні предмети на плакат, розкласти предмети-символи у коробочки. Плакат із режимом дня має залишатися в кімнаті дитини та постійно бути в роботі, зранку.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок1.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок2.jpg

В одному дні мають бути постійні види діяльності

Різноманітні види діяльності мають зацікавити дитину та переключити зі страху на спокій. Але мають бути і постійні види діяльності, які будуть повторюватися в конкретний час щоденно. Ними можуть стати прийоми їжі, заняття з мамою чи конкретні ігри. Це надасть спокій та впевненість в тому, що буде завтра.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок3.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок4.jpg

Ігри з усією родиною,як щоденний ритуал

Ігри дають безпеку на підсвідомому рівні, бо вся родина збирається разом, вся родина є силою. Можуть бути рухливі ігри, настільні, логічні чи тілесні. Головне, щоб ритуал зберігся в конкретний час і частину доби, наприклад ввечері. Так дитина також розуміє, що всі у безпеці.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок5.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок6.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок7.jpg

Розповідайте про коронавірус

Навіть, якщо ви думаєте, що дитина не розуміє, все одно розповідайте про цей вірус і про те, чому зараз всі вдома. Складайте казки чи історії про нього. Важливо, щоб у цих історіях були правила, як поводитися під час нього: мити руки, дезінфікувати їх, надягати маску тощо.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок8.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок9.jpg

Займайтеся вдома

Дитина, яка навчалася до карантину, тяжко переносить відміну занять, бо це були систематичні сталі острівки, які вона мала. Зробіть такі острівки вдома. Постійно закріплюйте їх, внесіть у режим дня більшість занять, які були до карантину

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок10.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок11.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок12.jpg

Свіже повітря на балконі чи біля вікна

Заплануйте в режимі дня вихід на балкон. Нехай це буде той самий ритуал одягання та перевзування і похід на балкон, якщо немає змоги та можливості вийти на вулицю. Свіже повітря та сонечко необхідні для дитини. Якщо немає балкону, то відчиняйте вікно і нехай в квартирі стане прохолодно, тепло вдягніться.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок13.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок14.jpg /Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок15.jpg

НЕ ЗАБУВАЙТЕ!

Спочатку маску на себе, а потім на дитину. Пам’ятайте, що діти добре відчувають емоції батьків, хоч інколи й не можуть сказати, але можуть показати власною поведінкою.

/Files/images/nklyuzya/karantin/Рисунок16.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 337